Vintertid börjar idag. Vad tycker du om att vi än behöver ställa om klockan?

Hejsan fina läsare! 👋
 
Jag har levt hela mitt liv med att ställa om klockan på höst & vår. Så jag har inga synpunkter om det. Är bara lite förvirrande första dygnet. Men sen är jag inne i det. Blir inte extra trött. Men det negativa är väl att det är lite dags ljus. Lite kul att ha sån här grej som händer varje höst & vår. Hösten ställer vi tillbaka klockan. Våren vrider vi fram klockan. 
 
 
Denna rubrik är från MinResaTumörMittLiv
 
Kent åkte iväg tidigt idag med & fiska. Jag försökte somna om när han hade åkt. Men gick inte. Så jag lyssna klart på min bok "Sanningen om Ostrondykerskan". Den kommer jag berätta om senare i inlägget. Börja på en ny bok. Den heter "Servitrisen". Jag har lyssnat under dagen & den låter lovande 🙂.
Jag gick sen upp. Duscha kroppen. La på ansiktsmask. Tog på mig kläder, fixa frukost. Tvätta av masken. Käka frukost framför nyhetsmorgon. Chilla lite. 
Sen cykla jag till affären & handla mat & lite sånt inför veckan. Känns skönt att dels åka tidigt på dagen. Dels att ha handlat så vi klarar oss förhoppningsvis under veckan. Men det är säkert något som vi kommer på som vi behöver under veckan 🙂. 
Vädret ute var riktigt skönt. Solen lyste & det blåste inte så mycket 🍂🔆.
 
 
Jag kom hem igen. Packa upp. Värmde mat som jag köpte. Sen satte mig i soffan & titta på "Expiditionen" på tv4 play dem avsnitten som fanns. När jag hade kollat klart. Så greja jag i köket med att skära lite saker. Käk mellis. Kolla handboll, Sverige. Blev oavgjort. Kent kom hem. Dem hade fått Noll fiskar. Men förhoppnigsvis en ny vänskap 🙂. 
Jag trodde vi skulle göra mat ikväll. Därför jag stod & skärde saker tidigare. Men då är det bra att det är klart tills i morgon 🙂👍.
Jag greja i köket. Sen käka middag. Nu har Kent satt på någon film & jag sitter här & skriver. 
 
 
Boken "Sanningen om Ostrondykerskan"
 
Meja söker nya utmaningar. Så hon får frågan om att städa hos en dam vid namn Ines. Hon tackar jag & nästa dag går hon dit. Dem börjar städa. Ett krav har Ines. Läs Aldrig i den blå mappen!
Meja & hennes sambo är det lite svajigt i mellan. 
Men Meja är för nyfiken för att låta bli. Så en dag öppnar hon mappen & läser lite. Det visar sig att Ines är författare en väldigt bra sådan åxå. Det Meja läser är en hemlighet från det förflutna. Ines upptäcker det & blir förstårs rasande. 
Skickar iväg Meja. Meja beger sig till sin sambo. Men där gör han klart för henne att dem ska ta en pause. Hos hennes mamma får hon bo men på en begränsad tid. 
När allt är som värst för Meja så kommer en räddande ängel till henne. Grannen till Ines, Andreas stöter Meja med att han bjuder henne på Kaffe. Meja tycker att han är en trevlig man. 
Under tiden så har Ines tänkt. Vill ha tillbaka Meja. Så Meja kommer tillbaka. Frågan Ines om hon får bo där. 
Nu får Meja läsa mapen & ge feelback. Ines låser in sig på sitt rum & skriver dygnet runt. Iband ligger skrivna papper som Meja ger feedback på. Ines besvarar Mejas frågor ibland. 
 
Pararellt med detta så går boken till år 172-76. Då handlar det om när Ines är ung & träffat en kvinna, Mathilda som metar Ostron. Det blir en stark vänskap mellan dem. 
 
En dag får Meja en inbjudan till att gå på teater. Meja tvekar att gå men Ines uppmanar henne att gå. Så hon går på teatern. När den börjar så känner hon igen röster. Bland annat är det Mejas mamma. Är det därför Mejas mamma inte ville ha henne bo hos henne??
Meja träffar Andreas fler gånger. 
Ines har en svart bok åxå. Där hittar Meja letrådar om Mathilda. En dag åker Meja till Ö där hon träffar en kvinna. Just då får hon inga svar. Men kvinnan hör av sig efter ett par timmar senare till Meja......
Meja berättar för Ines. Dem börjar tillsammans lägga pussel för att ta reda på om Mathilda lever eller inte. En dag åker dem iväg på lite semester med några grannar bland annat Andreas. Vid en hamn står det en kvinna & håller på med ostron. Är det Mathilda? 
Vad händer med mappen?? Å vad händer mellan Meja & Andreas?
 
Boken var mycker bra. Detta var den sista i en liten serie fristående. Första boken är "Kblubben för lyckliga slut". Jag har lyssnat på alla. Tyckte om alla 3. Denna bok ger jag 5⭐⭐⭐⭐⭐ Av 5⭐⭐⭐⭐⭐
 
 
 
 
 #fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #sambolivet #mittlivfunktionshinder  #skönstartpådagen #lyssnabokisängen #30oktober #söndag #soligtfintväder #handlainförveckan #redoförveckan #sköndag #egentid #chillkväll  #jagkanjagvilljagvågar #blogg.seblogg #västeråsbloggare #dudugerprecissomduär  #varjedagärenspännandedag
corkystyle
2022-10-31 @ 11:49:26
URL: http://corkystyle.se

Jag tycker det ska bli skönt att vi ska sluta med vintertid och sommartid men det blir först 2023. Jag tycker bättre om när vi ställer tillbaka klockan än när vi ställer fram den. Däremot är det skönt att datorer och mobiler gör detta själv så man slipper göra det själv. Boken är nog ingen jag skulle läsa eller lyssna på.

Svar: Okej. Får se om det bara blir antingen sommartid eller vintertid nästa år då :) Okej. Jo, det är skönt. Vi hade bara 3 klockor här hemma som vi ställde om. Okej.
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-10-31 @ 22:10:53
URL: http://www.saramadeleine.se

Gud så lyxigt det låter med ansiktsmask, jag borde verkligen bli bättre på att använda sådant.

Svar: Det är väldigt skönt. Du får sätta påminnelse att lägga ansiktsmask 🙂
Jessica Friman

Therese
2022-10-31 @ 23:13:34
URL: http://nouw.com/lexochlogan

Ja vädret är verkligen helt ljuvligt nu, vi har haft strålande sol flera dagar och varmt. Här blir vi lite snurriga av av denna omställningen, extra trött och lite vittirga av tiden och mörkret. Skönt i alla fall att det är gjort så vi kan se fram emot lite ljusare på morgonen i alla fall men det blir mörkt tidigt på kvällen.

Svar: Vissa dagar är ljuvliga när solen är framme. Det gäller att ta vara nu på sol dagarna. För dem är få nu. Okej. Så är det.
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0