Min start på veckan

Hejsan fina läsare! 👋
 
Igår Måndag..... så kändes det som jag gick upp en 1 tim tidigare då det var så mörkt när jag gick upp. Nu börjar tiden då det kommer vara mörkt på morgon när man går upp & går till arbete/skola.
 
Hela morgonen strula saker för mig. Bland annat att jag hade glömt nycklarna hemma 🙁. Jag kommer inte in då. Får ringa på klocka & någon kommer & öppnar. Jag hade tur att en kollega kom & skulle in åxå då när jag kom.
Sen kan jag inte göra visa uppgifter. Men det är ingen fara om uppgifterna får vänta till nästa dag. Så det är skönt. Kändes som jag hade PMS. Så jag kolla min mens app. Det stämde bra. Ska ha mens om ca 1 vecka 😊. Annars så gick praktiken bra & hade det var trevligt 😊. 
 
När jag åkte hem var jag ganska trött. Lyssna på bok. Kom hem. Käka lunch & tog en powernap. Det var skönt. 
När jag hade vaknat till så kände jag mig pigg. Jag packa gym väskan & åkte till gymmet med bussen. 
 
Kom till gymmet. Körde Ben/Axlar 💪. Det gick bra 👍. Dem sista måndagarna så har jag stressat mig igenom tränings passet. Men igår så tog jag det lite lugnare. Men inte ett chill tränings pass. Utan jag får träna på 🙂. Blev lite stressigt i duschen. Men det var lugnt. Hann med bussen hem. 
 
Jag kom hem. Packa upp ur väskan, värmde middag & gjorde smoothies. Sen chilla i soffan. Den kännslan man får när man har tränat, kommer hem & käkar middag. Sen chillar i soffan är en underbar känslan 🥰.
 
 
Dagen idag, tisdag......starta bra. Men när jag nästan var klar med smink & så. Då börjar jag bli stressad! Jag sa hejdå till Kent. Cykla iväg till station här i byn. Vädret var mycket disigt. Regnet hängde i luften. Jag hade ca 5min till godo 😅. En dam fråga mig om sin biljett på sin mobil. 
 
Den damen hade inga fördomar för att det stod ett par krykor bredvid mig. Fördomar kan ju vara att hon har krykor. Ingen idé att fråga henne för hon förstår inte. Men det klart. Krykor kan man ju ha om man har stukat en fot eller så. 
 
Jag kom till praktiken & idag hade jag nycklarna med mig. Står på min Påminnelse i telefon nu 🙂. Det får stå i telefon tills det har kommit in i min rutin. 
Jag fick en ny uppgift att göra idag. Att skriva av papper jag fick i handen i Word. Det är en uppgift som jag tycker är kul att göra. Det är åxå en uppgift som jag kan göra när kroppen är trött. Då får huvudet jobba istället. 
Det finns alltid uppgifter på en arbetsplats som är både roliga & mindre roliga att göra.
 
 
 
Sen när jag sen skulle spara word dokumentet så fick jag lite bekymmer. Att spara det. Jag har inte jobbat med worrd sen kanske gymnastet & det är några år sen 😆. Men chefen som jag hade fått uppgiften ifrån räkna med att jag kunde word då jag skrev det i mitt cv. Så jag får helt enkt lösa det. Jag hoppas att jag nu har sparat det. Det ser jag i morgon onsdags. Annars får jag bara skriva om det igen. Ingen större fara i så fall 🙂.
 
Tiden blev tight till att hinna med bussen. jag hann inte med bussen. Jag var bara på andra sidan vägen så åkte den. Men det är så här, Man måste stå på busshålls platsen hälst om man ska få hänga med bussen. Inte va 30sec sen. 
Så jag fick vänta på nästa buss i ca 30min. Drygt. När jag vänta på nästa buss så regna det 💦.
 
Nästa buss kom. Jag satte mig vid en dam & vi börja prata. Så det kom något positivt ur att jag missa bussen innan 🙂. Jag åkte med till slut destinationen som var stationen här i byn. Jag bytte färdmedel till min cykel. Då regna det inte
Cykla till affären som ligger nära statioen. 
Jag handla mat där & hämta ett paket. Det är en box till vår tv. Det gick bra 👍. Sen cykla jag hem. Packa in varorna. Byte om till mjuksar. Hade huvudvärk så tog en Ipren. Sen käka mellis & chilla i soffan en stund. 
 
Precis när jag skulle ställa mig & börja med middagen så kom Kent hem. Det blev en mysig stund att göra middag ihop idag 😊. Till middag blev det korvstroganoff med ris. Gott & enkelt. 
 
Blir att titta på fiske tävling på youtube strax. Jag hoppas på tidigt i säng ikväll. 
 
#fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #tisdag #25oktober #disigtvädermedregn #nyauppgifter #bradag #handlaica #långdag #lagamat #chillkväll #dudugerprecissomduär #varjedagärenspännandedag 
 
Madde
2022-10-26 @ 09:31:36
URL: http://madelenas.com

Ja nu har hösten kommit på riktigt. Igår var det riktigt höstigt då jag skulle till jobbet. Börjar bli kallt ockå.

Svar: Oja! Okej. Är inte kallt nu. ca 8grader å andra vindar än nordan.
Jessica Friman

corkystyle
2022-10-26 @ 11:01:31
URL: http://corkystyle.se

Här har det regnat också. Det märks definitivt att hösten är här. Bra att du tog det lugnare när du tränade på gymmet. Det är aldrig bra att stressa när man tränar. Otur att du missade bussen och att det regna. Hoppas du får en bra onsdag.

Svar: Okej. jepp. Nej. inte bra att stressa när man tränar. Där ska man stressa ner.
Hoppas du får en bra fredag.
Jessica Friman

Yela
2022-10-26 @ 17:35:41
URL: http://yelans.se

Tycker det är så mysigt med mörkret! Så tråkigt med morgonar där det bara strular 😔 Jag är mästare på att glömma saker haha.. Men bra som du skriver att skriva ner i mobilen så man blir påmind 🤗 Ha en fin vecka❤️

Svar: Okej. Jag tycker det är mysigt med mörker på kvällarna & att jag får tända ljus 😊. Jepp. Okej. Påminnelser är min bästa vän 😊. Ha en fin helg ❤🤗
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0