Chill dag.....2 saker att göra

Hejsan fina läsare! 👋
 
I morse åkte Kent iväg & fiska. Jag kunde inte somna om när han hade åkte iväg. Istället kommer tankar & funderingar upp hos mig. Inga som jag just då ville tänka på. Så jag slog bort dem med att lyssna lite på min bok.
Ibland är det bra att bearbeta tankar. Stanna i tankar. Men ibland kommer dom lite olägligt. Så då får man försöka att tänka. Är det läge att tänka på tankarna nu?
Tänkte bara lyssna en stund. Men jag lyssna i några timmar. Därför att boken är så bra! 😊
 
Jag gick sen upp & ut på en morgon promenad. Den var blåsig. Men solen sken. Så det var skönt. Fick i mig lite frisk luft & C-vitamin desutom 🔆😊. Kom hem. Tvätta ansiktet, fixa frukost & käka frukost framför nyhetesmorgon. 
 
 
Jag läste sen bloggar & så. Titta igenom alla "Beshlor" avsnitt som jag inte hade sett eller bara sett halva avsnitt. Det tog sin lilla tid. Även mellan avsnitt så käka jag lunch, gjorde egen Granola & tvätta mina smink borstar. 
Det var mina 2 grejer jag skulle göra idag. Båda grejerna gick bra bra 👍. Tvätta smink borstarna var ett måste & det behövdes. Så nu är det gjort.  Smaka på Granolan med kvarg. Den var god 👌.
 
Kent kom hem. Han & hans vän hade fått upp några Gäddor. Ikväll så testa vi igen att installera vårt nya tv abonemang som är Tele2. Å äntligen! 😀 ikväll så finka det. Så skönt! 
Jag var med på en live med en vän. Sen titta jag på "Så Mycket Bättre" . Ikväll var det två låtar som var väldigt bra 🎶🎤👏🙂. 
 
Nu sitter jag själv uppe med några tända ljus, tv på & skriver detta inlägg. Kent har lagt sig. Därför att han ska upp i morgon igen tidigt & fiska med en annan vän. Ja, han kommer vara extremt trött i veckan som kommer 🙂.
 
 
Jag såg i kommentarerna att några fråga vilka YT videos jag följer. Mina favoriter är:
 
 
Internetens dag. Vad skulle du göra ett dygn utan internet?
 
Jag skulle titta mycket på tv. Se om det finns att göra något här hemma. Kanske fråga Kent om vi skulle ut och gå en promenad. Vad svårt det var! 🙂. 
Finns en andleding varför det heter "Bloggutmaning". Att man ska utmana sig & tänka till.
Men några grejer kom jag på i alla fall. 
 
Denna rubrik kommer från Orsakullan 
 
 
 #fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #sambolivet #mittlivfunktionshinder #29oktober #lördag #skönstartpådagen #lyssnabokisängen #morgonpromenad #soligtochblåsigtväder #sköndag #egentid #chillkväll # #jagkanjagvilljagvågar #blogg.seblogg #västeråsbloggare #dudugerprecissomduär  #varjedagärenspännandedag
Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-10-30 @ 07:34:56
URL: http://www.saramadeleine.se

Äter ni gädda eller fiskar han bara ocj ger bort sedan? Har inte sett så mycket bättre i år får se om jag kommer kolla eller ej.

Svar: Nä, äter inte gädda. Dem häver tillbaka gäddan. Okej. Det är bra i år 😃
Jessica Friman

corksystyle
2022-10-30 @ 10:50:22
URL: http://corkystyle.se

Härlig dag du har haft. Att tvätta sminkborstarna är något man inte får glömma. Roligt att få veta vilka youtubekanaler du följer. Jag skulle nog gå på bio om jag skulle vara utan internet ett dygn. Hoppas du får en bra söndag!

Svar: Jepp. Nej. Vad kul att höra. Det var ett bra förslag 😊👍. Hoppas du får en bra start på veckan!
Jessica Friman

Marie
2022-10-30 @ 11:11:36
URL: http://sweetwordsbymirre.com

Ivland kommer tankar upp när de inte ska och det är såklart tråkigt och inte alltid lätt att bearbeta, men du verkar ha kunnat slå bort dem, bra där

Svar: jepp, så är det ibland. Tack fina du! 🥰
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0