Välkommen November månad

Hejsan fina läsare! 👋

 
Ja, då har ny månad börjat, November. Jag tycker att månaden är tråkig. Oftast är det grått, få soltimmar, regningt, frostiga mornar, ruggig, kalll, mörk & kan förekomma en och annan halkig mornar åxå. Jag tycker det är fint när det är frost ute! Samtidigt så är det bra att det tråkiga kommer före det roliga. Då tänker jag på December, advent, julen, längre ledighet 🤶🎅⭐✨🎄.
 
På morgon är det en liten tröskel för mig att gå över när jag ska upp ur sängen. Men när jag har tagit mig över tröskeln & tagit mig upp. Så tycker jag att det går bra. Så även idag. Medans jag höll på med mina bestyr i morse så kände jag mig inte helt full tankad på energi. Men ibland så tar det några timmar innan min kropp kommer igång. Sen känner jag mig pigg. 
Idag! Var bena & kroppen tung när jag gick från bussen till praktiken. Hela dagen har jag varit låg på energi. 
Orsaken denna gång med låg energi tror jag var att jag kom hem igår från träningen. Middagen var inte klar i ugnen, tjockpankaka. Så jag greja kanske lite väl mycket. Jag tror att min kropp bara behöver mat, lugn & ro efter träningen. Men så här blir det ibland. Min kroppen är sånhär. Visa dagar är jag låg på energi utan att jag vet varför kan med hända.
 
Det blev mycket skrivande på datorn idag på praktiken idag. Passade bra för min kropp 🙂👍. Men det kändes som jag hade glömt att göra något för att jag hade fokus att skriva. Men det hade jag inte. Innan jag gick hem idag så fick jag ett annat jobb att göra i morgon. Bra & kul att varier sig 🙂. Jag hann med bussen hem. Jag har haft en trevlig dag på praktiken trotts allt. 
 
 
Jag kom hem. Satte på mig Tens. Då jag känner av i nacken att det är stelt. Har även käningar i skuldrebladet av något. Efter att Tens har fått köra lite. Så kännsdet lite bättre 🙂. La mig i soffan & lyssna på bok & vila. Mycket skönt. 
 
Sen tog jag fram bär för tining & fixa mellis. Kent kom hem. Magkänslan sa mig att jag skulle titta på FB & på körens grupp.
Inställnigarna & planen var att åka på kör ikväll. Jag hade lite dåligt samvete då jag inte varit på kören på ca 2v. Men på gruppen stod det att det inte var någon kör ikväll. Då det är höstlov för skolerna här. Dem följer skolerna. 
Så det var bara att boka av taxi & byta till mjukisar. Väldigt skönt.
 
Det blir en chill kväll hemma istället. Inget jag har i mot. Men jag hade nog hellre velat sjunga istället för att se fiske faktiskt känner jag ikväll. Jag hoppas det blir en tidig kväll ikväll. För jag känner mig ganska trött fortfarande. 
Hoppas jag känner mig piggare i morgon 🙂.
 
 
 #fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #sambolivet #mittlivfunktionshinder #1november #tisdag #lågenergidag #jobbpådatornpraktiken #trevligdagpåpraktiken #bradag #återhämtning #blirintesomärtänkt #kommeralltidnågotgottursaker  #chillkväll  #jagkanjagvilljagvågar #blogg.seblogg #västeråsbloggare #dudugerprecissomduär  #varjedagärenspännandedag
 
Madde
2022-11-01 @ 20:18:46
URL: http://madelenas.com

Helt klart brukar november vara en tråkig månad. Det tillsammans med januari och februari. Tur i oturen att kören blev inställd.

Svar: jepp. Nä, men januari februari tycker jag går bra då vi går mot varmare & ljusare väder. Jep, tur i oturen 🙂
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-11-02 @ 08:43:36
URL: http://www.saramadeleine.se

Det med skulderbladen, har du kollat upp hur du sitter på jobbet med datorn? Tänker att det kan vara sådant som spökar,

Svar: Nä, men jag tror att det var träningsvärk. Men kanske borde kolla upp hur jag sitter på jobbet. Mmm....det kan det 🙂
Jessica Friman

Michelle
2022-11-02 @ 11:05:17

Viktigt o ha bra energi till praktiken. Äter du järn tabletter? Dricker 8 glad per dag. Regelbunden mat. Så kanske det få dej o kånna dej mer alert.

Svar: Jepp. Mm äter järntabletter nu eftersom jag gav blod för ett tag sen. Okej. Mm regelbunden mat äter jag. jag har lägre energi batteri, ca 25%.
Jessica Friman

corkystyle
2022-11-02 @ 12:01:54
URL: http://corkystyle.se

Ibland så är ens energi låg och då är det bra att man kan anpassa dagen efter det. Bra att du kunde kolla om det var kör igår kväll på facebook så du inte hade åkt dit trots att det inte var kör.Hopppas du får en bra onsdag.

Svar: Jepp. Så är det. Jepp. hade varit jobbigt annars hehe. Ha en bra torsdag!
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0