Min helg

Hejsan fina lĂ€sare! 👋

 

I Fredags nÀr jag gick upp sÄ duscha jag & fixa mig, packa vÀska, chilla en stund. En taxi kom & hÀmta mig. Körde mig till stationen. DÀr köpte jag sallad. Sen gick pÄ ett tÄg. TÄgresan gick bra. Klev av i Skövde. DÀr tog jag en buss som gick till Mariestad.
NÀr jag kom till Mariestad. SÄ gick jag till min farmor & hÀlsa pÄ henne en stund. Mamma kom sen till henne.

Jag & mamma Äkte sen till min syster Virre & hennes barn Algot & Elvira. DÀr kÀka vi middag. Mamma Äkte sen hem & jag stanna kvar. Jag lÀste sen bok för Elivra. Jag & Virre sÄg pÄ tv & prata sen. Vi gick i sÀngs vid halv 2.

Lördag.......DÄ gick jag upp 8. KÀka frukost med Virre & barnen.
Sen Ă„kte vi ivĂ€g. Först lĂ€mna barnen. Algot skulle pĂ„ kalas & Elvira till en kompis. Jag & Virre Ă„kte sjĂ€lva till HĂ€llekis, Kinnekulle. DĂ€r kĂ€ka vi gröt med skinka macka. Var mycket gott 😋👌. Sen gick & titta pĂ„ lite hantverk i olika hus.

 

 
 

Vi hĂ€mta sen barnen. Åkte hem. Efter en stund hemma hos Virre sĂ„ kom pappa pĂ„ besök. Vi fika & prata. Det var trevligt. NĂ€r pappa hade Ă„kt sĂ„ satte vi pĂ„ en film & titta pĂ„ den. Det var skönt att bara ta det lugnt lite🙂. Vi kĂ€ka sen middag. Denna kvĂ€ll lĂ€ste jag för Algot. Jag & Virre kolla sen pĂ„ film. Den var bra 👍. Vi gick sen & la oss. DĂ„ var kl. 22.30 ca. Vi var sĂ„ trött.

Jag kĂ€nde mig som att jag inte var dĂ€r i vissa stunder. T.ex. Jag stĂ€llde en frĂ„ga till pappa. Pappa svara & titta mest pĂ„ Virre. Men det var jag som hade stĂ€llt frĂ„gan 🙁.

Jag kĂ€nner mycket lugn inom mig nu. Jag fick min mens. Den har varit vĂ€ldigt sen. Men orsaken Ă€r nog att jag har varit pĂ„ spĂ€nd & ovis nĂ€r det gĂ€ller jobbet. Men nu vet jag lĂ€get & kan dĂ„ lugna ner mig 🙂.

 
 

IgÄr Söndag......SÄ gick jag & Virre upp kvart i 8. Barnen var uppe vid 5. Vi kÀka frukost. Sen packa jag min vÀska.
Vi Ă„kte ivĂ€g. Virre slĂ€ppte av mig vid Ica. Jag köpte en sallad. Sen gick jag till tĂ„get. Det var lite snö yr i luften & vĂ€ldigt kallt, nordan vindar ❄.

Jag gick pÄ tÄget nÀr det kom. Jag gick av i LaxÄ. DÀr byte jag till tÄget. VÀl i VÀsterÄs sÄ bytte jag till bussen som gick hem till mig. HÀr var det mer snö.

Jag kom hem. Packa upp min vÀska. Sen satte mig i soffan & chilla, titta pÄ Youtube. Jag gjorde sen smoothies, mellis & vÀrmde mat. Jag & Kent har tittat pÄ filmen "Fredag den 13". Ingen film jag har sett. Men har hört om den flera gÄnger.

 
20 mil i mellan 
 
 

Ny vecka har börjat. Den innehÄller som det ser ut nu praktik, förhoppningsvis lite trÀning. Sen fÄr se vad som hÀnder mer i veckan. FÄr ÄxÄ se hur det blir det hÀr med snön ÄxÄ. 

Det blev taxi bÄde hem & frÄn praktiken idag. PÄ praktiken var det lite segt. Kom hem. Chilla hela eftermiddagen. Tog en dusch. Sen hjÀlpte jag Kent lite med maten, gjorde smoothies, fixa med mellis & mat tills i morgon. 
Jag har varit sÄ seg & trött idag. Efter duschen var jag helt slut. Det blev nog lite för lite med sömn i helgen. SÄ det Àr nog det.

 

Önskar er en bra start pĂ„ advent veckan! 🕯😘

 
#fighterwomen85#personligblogg#delarminatankarochkÀnslor #sambolivet
 
#mittlivmedfuntionshinder #funtionsvariation 21november #mÄndag #nyvecka#minhelg #förstasnön22 #vinterlandskap  #bortabramenhemmabÀst #bradag
 #motminamÄl #chillkvÀll#nouwbloggare#dudugerprecissomduÀr
Yasmine mamma till Dennis och Angelina
2022-11-21 @ 20:50:16
URL: http://www.yasminejohansen.com

LÄter som du hade det bra och ganska sÄ mysigt. Hoppas Àven denna vecka och nÀsta adventshelg blir mysig för dig. Kram

Svar: Jepp. Kram
Jessica Friman

Hannas krypin
2022-11-21 @ 20:58:25
URL: http://hannaskrypin.se

Vilken mysig helg du haft! Fint att fÄ trÀffa bÄde farmor och mamma och pappa. Jag gick i lÄgstadiet i LaxÄ, flyttade dÀrifrÄn nÀr jag var nio Är. Det Àr 30 Är sedan nu. Mysigt att lÀsa tillsammans. Försöker fÄ lÀsa för min dotter men hon vill inte.

Svar: Jepp. Okej. Tiden gÄr :) Okej.
Jessica Friman

corksystyle
2022-11-21 @ 21:03:04
URL: http://corkystyle.se

HÀrlig helg du har haft. HÀrligt att kunna lÀsa för barnen. Ja mensen kan bli sen om man Àr stressad. HÀr har vi fÄtt snö sÄ det rÀcker och bli över. Ren tur att jag tog mig till radion idag.

Svar: Jepp. Mm. Okej.
Jessica Friman

Elin | Gett ut sjÀlvbiografin "Genomskinlig grÄ"
2022-11-21 @ 22:18:56
URL: http://soclosedecember.nu/

Fullt upp i helgen hör jag. Roligt nÀr det hÀnder Ät kul. SjÀlv haft det lite jobbigt det senaste.

Svar: Jepp. Okej.
Jessica Friman

Marie
2022-11-21 @ 22:38:49
URL: http://sweetwordsbymirre.com

HÀrligt och roligt med fullspÀckade helger sÄvÀl som det kan vara skönt med lugna ocksÄ. Mysigt att trÀffa flera av de dina ocksÄ.


Svar: Jepp. Lagom Àr bÀst. Eller lite av varje Àr bÀst =)
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-11-22 @ 13:44:21
URL: http://www.saramadeleine.se

Men sÄ roligt! LÄter onekligen som dy har fyllt upp men ocksÄ otroligt trwvkigr. Perfekt verkligen

Svar: Jepp.
Jessica Friman




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0