Känslan ibland kan ha fel inför något. Efter så kan känslan kännas bättre.....

Hejsan fina läsare! 👋
 
Idag fick jag lite sovmorgon. Blev en lugn förmiddag. Var iväg & slänge lite skräp. Koka ris. Idag kändes det tungt att ta mig till praktiken. Hade känslan av att det skulle bli en låång eftermiddag.
 
Jag beställde faktiskt taxi. Det är lite roligt med färdtjänst. Därför att jag ringde & fick en tid för dem sa att det inte fanns annan tid för taxi. Tog den. Fasten igentligen var den lite för sen. Så jag ringde senare sen. Efter lite sökande för hen på färdtjänst så fick jag en tid som var bättre än den jag hade fått först. Fast Innan hade dem sagt att det inte fanns någon taxi. Men samtidigt så kan det ändras fort i färdtjänst. Folk bokar av & så. 
 
 
 
Taxin kom tid. Vi hämta en dam. Den damen hävde ur sig en kommentar. 
 
- damen: En sån ung kvinna åker färdtjäns. 
Då kunde inte hålla tyst. Kände mig skärpt då.
- Jag: Alla som har behov får åka färdtjänst.  Taxi kvinnan höll med 🙂. Damen blev tyst 😆.
 
Jag kom till praktiken. Där var stämmningen bra även fast dem bara var 5 pers på plats + jag då. Jag gjorde mina köks grejer. Satte mig sen & skrev. Jag & två kelogor satt sen & fika. Blev lång fika.
 
Sen sa en kolega att han skulle gå hem & ta helg. Då sa en efter en att dem dem skulle dra hem & ta helg. Å jag ville inte vara kvar där själv. Så när dem gick så gick jag med dem. 
I morgon är alla lediga på praktiken. 
Min känsla va fel som jag hade innan praktiken. Istället blev det mycket trevlig eftermiddag på praktiken 😊.
Jag fick sällskap av två kolegor mot bussen. Jag tog bussen hem. Lyssna på min bok som heter "Servitrisen" av Stina Roxlund. Såg att någon i kommentaren fråga om det. 
 
Jag kom hem. Chilla. Vi har ätit middag. Jag har fixat min smoothies tills i morgon. Vi har sett film som var dyster. En krigs film från Andra värdskriget. Men det var längesen jag & Kent såg film 💕😊. Efter en sån film  så kände jag att jag behövde se något gladare på tv. För filmen grep tag i mig för att den är verklig. Så då behöver mina sinnen & känsla känna något annat som glädje & positivitet av ett program på tv.
 
I morgon är det Fredag! 😃 Min tanke börja dagen med träning 💪.
 
 
 
Sportar du på fritiden?
 
Nej, jag håller mig till gymmet. Jag har sportat på min fritid när jag var yngre. Ett tag red jag häst, simma, bowla & dansa. Men jag tittar gärna på sport på tv när Sverige är med. Så man kan ju säga att jag sportar på min fritid eftersom jag tittar på sport när det är intressant sport på tv. Som t.ex. handboll. längdskidor, ishockey, puckelpist, Alpint skidsport, fotboll, OS, hästhoppning, fältävlan m.m.
 
Denna rubrik är från MinresaTumörMittLiv
 
 
#fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #sambolivet #mittlivfunktionshinder 
#3november #torsdag #hemmasyslor #trevligdagpåpraktiken #chillkväll #filmkvälltillsammans #jagkanjagvilljagvågar #blogg.seblogg #västeråsbloggare #dudugerprecissomduär  #varjedagärenspännandedag
jessiekaos
2022-11-03 @ 23:41:04
URL: http://https://nouw.com/jessiekaos

vissa folk och konstiga kommentarer asså. ditt svar var ju dock verkligen klockrent bra sagt! <3 mysigt med film kvällar själv taggar jag inför idol i morgon <3

Svar: Jepp. Tack =)
Jessica Friman

Madde
2022-11-04 @ 06:05:24
URL: http://madelenas.com

Vilka fördomar folk har. Blir mörkrädd. Jobbar ju inom LSS och får höra så mycket. Vid några tillfällen har jag kokat men har inte kunnat säga till då jag varit ensam med några. Vill inte ställa till en scen mitt framför näsan på dom. Det tragiska är att vid bägge tillfällena har det varit unga tjejer med barn.

Svar: Jepp. Mm det är ju dragiskt :(. kram!
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-11-04 @ 07:42:31
URL: http://www.saramadeleine.se

Men gud vad hade då den kvinnan med att göra.att du åter färdtjänst. Människor alltid tänk att det alltid ska finnas folk som ska lägga sig i vad andra gör.. Jättebra svarat av dig!

Svar: vet inte. jepp. Tack =) <3
Jessica Friman

corksystyle
2022-11-04 @ 10:33:41
URL: http://corkystyle.se

Vad bra att du fick tyst på damen i taxin och att du fick medhåll från föraren. Så bra att det blev en bra eftermiddag på praktiken. Vad var det för film ni såg. Blir nyfiken då jag tycker det är intressant att se filmer som hänt under andra världskriget. Hoppas du får en bra fredag!

Svar: jepp. Okej. minns ej vad den hette. Hoppas du får en bra söndag!
Jessica Friman

Sara
2022-11-04 @ 10:46:48
URL: http://saraabrahamsson.nu

Skönt ändå att det inte blev en så lång dag som du trodde, bra när man kan sitta och fika en stund med sina kollegor :) Synd att folk ska ha såna fördomar men det var ju skönt kände jag att du vågade säga ifrån, bra att taxichaffisen höll med också för då var ni ju ändå två. Ha en fin helg :)

Svar: Mm va skönt =). Fördomar förekommer ofta. Tack fina du =) <3. jepp.
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0