Första Fredagen i november

Hejsan fina läsare! 👋
 
Min tanke igår kväll. Blev inte vad som var tanken idag. Att åka & träna. Fredag är en stående tränings dag
Jag vet inte vad jag har för känsla eller hur jag ska förklara. Men det ord jag kommer på är besviken på mig själv. Därför att i morse när larmet gick så kändes det som att kroppen hade låst sig i sängen. Jag kunde inte ta mig upp. Så jag stängde av larmet. Kent åkte till kontoret idag. Så det var skönt att kroppen fick ta den tid den behövde för att vakna lite till liv. 
Nästan gång jag vakna till så satte jag på min bok & lyssna klart på den "Servitrisen". Kommer berätta om den längre ner i inlägget. Men jag kan säga såhär. Svin bra bok! 😊
 
Den nya boken är "Sommar vid Sommen". Den börjar bra 👍🙂. Fortsättningen följer....
 
Redan när jag gick upp. Så var jag hungrig. Men jag tog en dusch. Så skönt. Gjorde frukost. Nästan va darrig av hunger. Blev lite sent frukost. Men så fick det bli idag. Kolla nyhetsmorgon & läste bloggar. 
 
 
Har varit en chill dag idag. I eftermiddag så titta jag på Youtube. Kent kom hem. Vi åkte & handla. Normalt när man har slöat en hel dag. Så ska man ju ha laddat upp sitt energi batteri 🔋. Inte jag, inte denna dag. Var fortfarande seg i korppen när vi åkte & handla.
Trotts 2 trötta personer så gick det bra 👍. Jag hade fått lapp om att jag hade paket att ta ut. Så det gjorde jag. Så fort jag såg det. Så misstänkte jag att något var fel. Direkt så tänkte jag "Har beställt fel storlek"
 
Vi kom hem. Precis så pakerade vår fisk & kyckling man utanför oss. Stod & snacka lite. Men vi köpte inget. Vi packa upp. Jag öppna mitt paket. Å det var som min första tanke var. Att jag hade beställt fel storlek på min nya Almenacka. Men då har jag mer att skriva på 😃. Jag gjorde den & beställde den på fina siten 
Men jag kommer att behålla den. Den funkar ju. Det ska bli så skönt att kunna skriva ner mina veckor i en riktigt almenacka. Så jag får en bättre överplick på mina veckor & framåt. Än & kolla i mobilen. Får inte samma överblick där & inte samma koll om jag ska vara ärlig 🙂. Så ska bli kul att skriva in i den. 
 
 
Boken "Servitrisen"
 
Lotten & Rasmus har bestämmt att göra om sina löften till varann på herrgården Vittensköld med sina nära & kära & vänner som Lottens mamma, Britt just tagit över
Redan första kvällen på herrgården så händer det något onaturligt för Carina. Sen händer det saker som är svårt att förklara hela helgen. Lotten & Carin ser tillomed en gestalt som liknar en "Servitris" från förr i tiden. 
Varför ramlar Lotten in i festlokalen bara sådär & svimmar av?
 
Boken går till dåtid. Då handlar det om Liselott som är gravid. Pappan är Henrik som är herrgårds ägaren. Dem har pigor som är bland annat Gerd & sigrid. 
Varför drog sig Sigrid sig undan när Liselott kom till gården? 
Liselott föder en dotter som får namnet Wiola. Vad har Wiola koppling till Lotten? Varför får Wiola en helt annan start på sitt liv än vad som var tänkt från början?
Vad händer mella Lotten & Rasmus? Kommer dem hålla ihop? 
 
Denna bok var den mest ovanliga bok jag lyssnat på. Men åxå såå bra bok!!! 😃 Jag vill lyssna på fler såna här böcker. Ett minus var att jag fick hålla kolla själv om boken var i nutid eller dåtid. Jag Rekommendera att ge den i alla fall en chans att lyssna eller läsa den 🙂.
 
 
Jag börja på att fundera på om det är bra att börja på ny bok eller söka efter ny bok direkt efter när man har lyssnat ut en bok?? Eller ska man ta en pouse??  Jag har verkligen hamnat i lyssnar på bok träsket 🙂.
 
Nu ikväll har jag zappat mellan tv4 Idol & tv6 handboll, Sverige. Svarige vann med 27-21. Det var bra 👏😀👍. Ny match på söndag.  Jag tyckte inte Idol var så bra ikväll. Den som åkte ut var Ida.
 
Hade först ingen lust att skriva inlägg ikväll. Men jag tänkte att jag börjar på ett inlägg. Så fick jag se vad det skulle ta vägen. Å det blev ett inlägg 🙂.
 
#fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #sambolivet #mittlivfunktionshinder #4november #fredag #blirintesomtänkt #låtakroppentaisintakt #chilldag #youtube #nyalmenacka #chillkväll #handboll #idol2022 #unnamiggodis  #jagkanjagvilljagvågar #blogg.seblogg #västeråsbloggare #dudugerprecissomduär  #varjedagärenspännandedag
jessiekaos
2022-11-05 @ 05:48:36
URL: http://https://nouw.com/jessiekaos

Vilken fin kalender , håller verkligen med dig man får mycket bättre struktur när man skriver i en fysisk bok. Plus att det blir en mycket mysigare känsla att skriva i den med än alla skärmar man annars nästan har till det mesta. ❤

Svar: Tack =). jepp.
Jessica Friman

corksystyle
2022-11-05 @ 10:44:13
URL: http://corkystyle.se

Härligt att du har köpt en egen almanacka. Det skulle nog jag också behöva. Har kollat på personligalanacka och tycker det är en bra sajt. Ska försöka få min godeman att okeja att jag får beställa därifrån. Hoppas du får en bra lördag!

Svar: jepp. Okej. Hoppas du får en bra söndag!
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-11-05 @ 13:02:17
URL: http://www.saramadeleine.se

Åh de är så fina, köpte dem alltid som student men eftersom man får gratis som lärare så tar jsg dem :)

Svar: Jepp. Tack =) <3. vad bra =)
Jessica Friman

Amanda
2022-11-05 @ 13:44:56
URL: http://amandizan.com

DEt låter bra att du lyssnade på kroppen och vilade igår. Och jag tycker inte att det är något fel med det. Det är viktigt att lyssna på kroppen :)

Svar: tack. sant =)
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0