En tisdag hos mig i snövädret

Hejsan fina läsare! 👋
 
Idag hände det som jag har väntat på. Kent & jag var samtidigt inne på toa. Men han gav sig & gick ut. Jag var klar när han kom in igen. 
Jag åkte taxi till praktiken idag med. Men först så åkte taxin förbi vårt hus. Så efter en stund så backa han tillbaka & jag satte mig i den. Sen fick jag visa vägen från vårt hus ända till praktiken 🤔.
 
På praktiken gick det bra. Mötes av ett mysigt fikarum när jag kom på morgon. Jag hade mina aningar & det var den kolegan jag trodde det var 🕯😊.
En tjej som jag har kört spinning med kom för att ha möte med en kollega. Så det var kul att träffa henne 🙂. Fick samtal av AF.
Sen kom min sius från AF till praktiken för att lämna mina sista hjälpmedel som var beställt. Den som var mest efterlängtat var en korg till rullatorn. Tills idag så har jag haft en kartong låda. Så det känns jättebra nu! 😀👍
 
 
Jag sluta för dagen. Taxin hitta till praktiken & den kom i tid 👍. Längta faktiskt lite hem. Jag kom hem. Greja lite. Sen satte mig i soffan & myste ner mig. Kolla fotboll. Det är fotbolls VM nu. Sverige är inte med. Men idag spela Danmark. Det blev 0-0. Sen titta jag på youtube. Käka lite mellis. Det var därför jag längta hem. Mysa i soffan 😊.
 
Kent kom hem. Men han fick gå ut två gånger  extra "Det man inte har i huvudet. Får man ha i bena" haha 😂. Först glömde han mobilen i bilen. Sen glömde han ställa fram tunnorna. Då dem kommer & tömmer dem i morgon bitti. Så ställer vi ut dem kvällen innan. 
 
Kent käka middag före mig. Jag värmde min mat senare & gjorde smoothis. Käka. Sen titta jag på "Bachlore". Kent spelar tv spel. Ingen körövning ikväll på grund av sjukdom. Tråkigt. Men sjukdom kan man inte rå för. Så det en chill kväll hemma istället. 
 
 
Tidsoptemist eller tidspessimist, jag är en......
 
Jag är helt klart en Tidsoptemist. Tror att saker tar kortare tid. Än vad dem gör. Tror att jag är snabb. Men det är jag inte. T.ex. när taxi eller personer ska hämta mig en vis tid. Så är det ofta jag är sen 🙈.
Men när det gäller att passa bussar, tåg, bio, viktiga möten. Då är jag ofta ute i god tid 🙂.
 
Denna rubrik är från Orskakullan 
 
Brukar du laga matlådor?
 
Ja, när vi lagar mat här hemma så ser vi till att det åxå  blir matlådor. Vi är inga personer som gillar att laga mat varje dag. För oss går det bra att värma mat i micron.
Vi häver maten i stora lådor. En för kött/fisk en för potatis/pasta/ris. En låda för grönsaker. Beroende på vad vi lagar för mat. På helgerna kan det vara kul att laga mat när vi har mer tid & ork. Det händer att vi behöver göra mat på veckorna. Men då har inte maten har räckt hela veckan. 
 
Denna rubrik kommer från MinResaTumörMittLiv
 
#fighterwomen85 #personligblogg #delarminatankarochkänslor #sambolivet #mittlivmedfuntionshinder #funtionsvariation 
#22november #tisdag #snöväder #novemberväder #myseftermiddag #chillkväll  #bradag #motminamål
#chillkväll#nouwbloggare#dudugerprecissomduär
#varjedagärenspännandedag
Jela
2022-11-22 @ 22:36:37
URL: http://jela.se

Åhh så härligt att mötas av ett mysigt fikarum på morgonen 🤗 Skönt med korg också istället för låda! Haha känner igen det där med Kent och glömma saker, själv letar jag orimligt mycket efter saker jag tappar bort 😅 Mobilen kan försvinna flera gånger om dagen haha 🙈 Ha en fin vecka fina du 🤗

Svar: Jepp, det var det. hehe Okej 😊. Ha en fin vecka du med!
Jessica Friman

Carolina cuevas
2022-11-23 @ 06:36:44
URL: http://cuevas.blogg.se/

Ojdå hade han ingen gps i taxi bilen? Tänk om du inte hade koll på vilket håll ni skulle till.Jag är likadan kan glömma mob i bilen och går ut för att hämta den men kommer in utan den 🤣

Svar: Jo, men den visa inte rätt. Jepp. hehe 😄
Jessica Friman

Madde
2022-11-23 @ 07:09:41
URL: http://madelenas.com

En taxibil har väl GPS tänker jag. Den ska bara hitta. Tur du kunde guida hen rätt. Jag är tidspessimist, tror alltid att allt tar längre tid än vad det gör.

Svar: Jo, men den visa inte rätt. Mm man tycker du det. jepp. Samma här 🙌😊
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-11-23 @ 11:32:46
URL: http://www.saramadeleine.se

Tycker det är spännande hur olika det kan vara där med hur man uppfattar tiden. Själv måste jag _alltid_ vara ute i tid.

Skönt att du fick skjuts till rätt ställe :)

Svar: Jepp. Okej.
Jessica Friman

corkystyle
2022-11-23 @ 11:44:05
URL: http://corkystyle.se

Tur att du kunde visa vägen från ditt hus till praktiken. Hade han ingen gps? Ja sjukdom kan man inte rå för. Jag är tidspessimist helt klart och bli galen av folk som ska vara ute i sista minuten. Jag själv lagar inte matlådor men får matlåda då jag ska till radion dagen efter av basen på mitt boende.

Svar: Jepp. jo, men kan ibland inte visa rätt. Okej. Vad bra.
Jessica Friman

Hannas krypin
2022-11-23 @ 17:19:37
URL: http://hannaskrypin.se

Vad roligt att du har praktik nu men vad konstigt att taxin inte hittade dit. Tur du kunde vägen. Har också kikat en del på fotbolls-VM. Har ju varit någon skräll vilket jag tycker är kul när det händer.

Svar: Jepp. gps har inte alltid rätt. Kul när saker händer 😊
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0