Trevlig midsommar! đŸŒș

Hejsan fina lĂ€sare! đŸ‘‹đŸ»

Som vanligt vakna jag tidigt. LĂ„g & lyssna pĂ„ bok. Lyssna tills den tog slut. För viste att det var ca 1 Tim kvar. 

Sen gick jag upp. För magen kurra Ă€ndĂ„. Jag duscha, raka lite. Efter duschen smörja in mig & börja pĂ„ första boken av serien "Malin". FĂ„r se vad jag tycker om den. Tog pĂ„ mig ansiktsmask. Sen tog pĂ„ mig lite finare klĂ€der.  Fixa frukost. TvĂ€tta bort ansiktsmask & smörja in ansiktet. 

Öppna altan dörren. SĂ„ gick larmet đŸ«ŁđŸ˜. Vi har alltid skal larm pĂ„ nĂ€tterna. TĂ€nkte inte alls pĂ„ larmet. KĂ€ka i alla fall frukost ute. KĂ€nde mig sĂ„ taggad pĂ„ denna dag 😊. 

Fixa mig sen med hĂ„r & smink. Jag blev nöjd med dagens sminkning. 
(null)

(null)

Vi gick sen ivĂ€g till midsommar firande 💐🇾đŸ‡Șâ˜€ïžđŸŒżđŸŽ¶đŸ“đŸ˜Š. Som samhĂ€llet hĂ€r hade ordnar. Det var mycket folk. Det Ă€r ju sĂ„ nu efter pandemin. Att folk nu vill bara ut & trĂ€ffas. GĂ„ pĂ„ saker. Vi sĂ„g pĂ„ nĂ€r dem dansade.  Sen gick vi till affĂ€ren. Sen hem. 
(null)

NĂ€r vi kom hem. SĂ„ Ă„t vi lite sopp lunch. Nu hĂ€nder det inte sĂ„ mycket. Vi har nyss Ă€tit lite mellis i form av jordgubbar🍓& kvarg för min del & en glass 🍩😋. Jag sitter i skuggan. DĂ„ jag inte vill bli svettig med fin klĂ€der pĂ„ & smink idag. 

IkvĂ€ll ska vi Ă¶ver till grannarna & umgĂ„s. Ska bli trevligt. Hur det var dĂ€r fĂ„r ni reda pĂ„ i nĂ€sta inlĂ€gg. 
(null)

Boken: "En Enkel Till Indien"

Handlar om Ella som jobbar pÄ en mode tidning. Hon Àr gift med Erik. Hon har en vÀn & kolega som heter Sherin. Ella jobbar mycket & typ aldrig hemma. Det leder till en hÀndelse en kvÀll pÄ en modevisning


Erik & hon har inte samma glödande kĂ€nslor lĂ€ngre. 
En kvĂ€ll pratar sherin & Ella. Sherin föreslĂ„r att Ella ska Ă„ka till Indien. För att hitta sig sjĂ€lv. Ella fundrar & efter saker som hĂ€nder sĂ„ bokar hon ett flyg ditt. 
Men bara en vecka innan Indien resan sĂ„ hĂ€nder nĂ„got
..
DĂ„ vet inte Ella hur hon ska göra. Men i hennes huvud ekar "du lever & du ska göra det som du vill göra". 
SĂ„ hon Ă„ker till Indien & till meditation center. Hon har lite svĂ„rt för det i början. Men nĂ€r meditations lĂ€raren Amit hĂ„ller i en meditations klass. DĂ„ blir det annat. Dem trĂ€ffas utanför centret & det Ă€r helt andra kĂ€nslor Ă€n vad hon har kĂ€nt för Erik. 

Efter en tid Ă„ker Ella hem med nya insikt & nya ögon. Hon bestĂ€mmer sig för att rusta upp en gĂ„rd & startar det som gĂ„rden Ă€r kĂ€nt för frĂ„n förr. PĂ„ premiĂ€r dagen dyker nĂ„gon upp. Vem Ă€r det? 

Jag tyckte boken var SĂ„Ă„ bra! đŸ˜ƒđŸ„° upplĂ€saren vĂ€ldigt skön att lyssna pĂ„. En ny upplĂ€sare som jag gillar. Jag rös & blev sĂ„ glad i slutet av boken â˜ș. 
Topp betyg 5⭐⭐⭐⭐⭐

(null)

(null)

(null)

#fighterwomen85 #delarminakĂ€nslor #mittliv #personligblogg #mittlivsomfunktionshinder #sambolivet #midsommarafton #fredag #fintochvarmtvĂ€der #25grader #jagnjuter #mĂ„rbra #bradag #sommarĂ€rbĂ€st #slĂ€psarongen #vĂ€sterĂ„sbloggare #dugördetsomduvillgöra #varjedagĂ€rnyspĂ€nnandedag


Yela
2022-06-24 @ 19:56:18
URL: http://yelans.se

Glad midsommar fina du đŸ€— Skönt att vakna med ljudbok! Vad Ă€r skal larm för nĂ„got?
Kul med hÄr & smink & att du blev nöjd, du Àr sÄ vacker!!

Svar: Tack. Jepp. Skal larm Ă€r det man kan ha pĂ„ under natten. DĂ„ Ă€r vissa dörrar & fönster larmade. Vi kan röra oss fritt inne. Utan att öppna dem dörrar & fönster som dĂ„ Ă€r larmade. Jepp. Tack fina du! đŸ€—đŸ˜˜
Jessica Friman

corkystyle
2022-06-24 @ 21:42:59
URL: http://www.corkystyle.se

Glad midsommar!
HÀr har vi grillat och Àtit jordgubbstÄrta. Det blev lite för mycket för min mage sÄ var tvungen att ta laxermedel. Hade tÀnkt Àta popcorn ikvÀll men det fÄr bli imorgon. Hoppas du har det trevligt hos grannarna!

Yasmine mamma till Dennis och Angelina
2022-06-24 @ 22:08:39
URL: http://www.yasminejohansen.com

Åh vad trevligt med lite midsommarfirande, sĂ„ fin du blev. HĂ€r har vi ocksĂ„ firat. Trevlig midsommar kvĂ€ll kram

Svar: jepp. tack. Trevlig helg! Kram
Jessica Friman

Hannas krypin
2022-06-24 @ 22:49:12
URL: http://hannaskrypin.se

Hehe, vi har ocksÄ larmat hus och ibland glömmer jag bort att larma av och öppnar fel dörr. Ingen granne missar larmet dÄ..... Mysigt att ni gick ivÀg pÄ firande tillsammans. Vi har firat med att bara och njuta av fantastiska vyer. Fin sminkning!

Svar: Okej. hehe nĂ€ 😅🙈. Jepp. TAck đŸ€—đŸ˜˜
Jessica Friman

Marie
2022-06-25 @ 10:53:51
URL: http://sweetwordsbymirre.com

Vad roligt med midsommarfirande, vi var ocksÄ ivÀg pÄ ett och det var jÀttetrevligt =D SÄg gott ut och trevlig midsommar

Svar: Jepp. Okej. Trevligt. Trevlig helg!
Jessica Friman

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-06-25 @ 11:28:41
URL: http://www.saramadeleine.se

Oj vilken grej med larmet. Hur funkar sÄdant kommer det ut nÄgon eller kan ni stÀnga av sjÀlva?

Svar: Jepp. Skal larm Àr det man kan ha pÄ under natten. DÄ Àr vissa dörrar & fönster larmade. Vi kan röra oss fritt inne. Utan att öppna dem dörrar & fönster som dÄ Àr larmade. Vi sÀtter pÄ & stÀnger av skal larmet sjÀlva. Samma som nÀr vi larmar nÀr vi Äker ivÀg.
Jessica Friman

https://siliiins.blogg.se/
2022-06-25 @ 13:00:27

Mysigt :)

Svar: ja :)
Jessica Friman

Amanda
2022-06-25 @ 23:10:52
URL: http://amandizan.com

Det var verkligen varmt ute igÄr men sÄ hÀrligt med sommar. Gott med lite jordgubbar och Àven glass till mellis. Passar ju perfekt i vÀrmen :)

Svar: Mm.
Jessica Friman




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0