Onsdag: En vanlig tränings dag....

Hejsan fina läsare! 👋
 
3:dje dagen i rad att jag gå upp tidigt. Fixa mina morgon bestyr. Allt flöt på bra 👍🙂. Kolla lite på Nyhetsmorgon. Sen dags för att bege mig till bussen. Får ta mig till bussen ca 10min tidigare nu än innan. När det nu är sommar tidtabellen på bussarna. 
 
Fick kämpa & ta i lite i träningen idag. Men det är skönt att ta i lite 💪😤😊. Känt träningsvärk i låren sen i måndags då jag träna. Får se om träningsvärk känns i morgon. 
Stanna kvar en stund med kaffe människorna. Tog bussen hem. Lyssna på bok. Det kom en skur 💦när jag åkte hem. Men den avtog innan jag skulle gå av. Så det var bra.
 
Väl hemma så packa jag ur väskan. Kent var inte på bra humör. Han var inne i sitt jobb. Tog i mitt serum i håret.
Jag har nu testat det serumet ett tag. Tycker att det är så skönt att aplicera på den & sen smörja in i ansiktet. Bästa med det är att jag kan då även använda det i håret. Så håret stärks lite & mår bra 😊👍. Eftersom jag har funderat på att vilja ha någon olja till håret. Men snart är den slut. Får då köpa mig en ny. Kommer nog köpa samma då. 
 
 
Hade svårt att stoppa boken. Då det var känslosamt & berörande 🙂. Till lunch käka jag pasta sallad med kycling. Titta på en documentär om Bloggare. https://www.svtplay.se/video/35679645/vad-hande/bloggbraken-2008-2014  Intressant tycker jag då jag dels bloggar ju själv. Sen följer Alexsandra på Youtube. När jag hade sett klart på documentären så titta jag på Alexandras senaste video på youtube 😁. Blev youtube hela eftermiddagen. Ett sätt för mig att koppla av. Hitta en ny tjej att titta på som jag fick tips av en annan youtuber. Prata lite med mamma. 
Så jag har haft en helt vanlig träningsdag. Har känts bra 🙂. 
Vi har käkat middag. Fiskrätten är nu slut 😕 men det var inte många filéer. Tv är på. Kent sitter vid datorn. Diskmaskinen är igång.
 
Boken Om Hanna:
 
Hanna är en tjej som lever på 1800-talet. Hon lever i Norge med sin man Engebret & deras barn i Hemsedal, Norge. En kväll år 1826 så är Hanna hemma ensam. Då kommer det en man till henne som heter Flämming. Han vill bara få lite mat. Men det är något med honom som Hanna inte kan sätta fingret på. Han behandlar Hanna på snällt & omtänksamt sätt som inte Engebret gör........
Flämming ger sig av. Men inte i Hannas hjärta. 
 
Tiden går. Engebret är inte snäll. Han är agresiv när han blir full. Vid ett tillfälle blir det skarpt läge. En dag kommer Engebret & barnen hem efter att ha varit bota ett tag. Hanna märker på ett av barnen, Knut att han är skadad & dör sen. Hon misstänker vem det är.......Då börjar Hanna fundera på att resa till Danmark där hon är född. 

Efter grejer som har hänt på gården så bestämmer sig Hanna att resa till Danmark. Grannarna Mari & Simens lovar att ta hand om gården. 
Hon kommer till Danmark & träffar sina släcktingar. Men träffar hon på Flämming?........Hanna trodde hon skulle bli kvar i Danmark. Men hon fundrar på att resa iväg. Var? 
 
Boken tyckte jag var bra. Det är en serie. Så detta var första boken. Får se om jag fortsätter på den här serien eller någon annan. Eller växlar. 
Jag ger i alla fall boken i betyg 3½ ⭐⭐⭐av 5⭐⭐⭐⭐⭐
 
 
Sjuktgott & underskattat.....
 
Oj! Jag gillar ju all mat 😊. Men  ny rökt abborre slår bara gnistor i min mun. Det är så sjuktgott. Fisk som bara ramlar i sär & smälter i munnen är med så sjuktgott  med 🥰😋👌. 
Mammas chesecake som jag själv har lyckats med är med så sjuktgod. Den är fryst & godast när den har smält smått. En pannacotta som är rätt gjord är med sjukt gott 🥰😋👌. Till sist men inte minst. Smulig äppelkaka med vaniljsås 😋👌🥰
 
 
Denna rubrik är från Orsakullan
 
Gillar du riktigt varmt väder eller tycker du värmen är jobbig?
 
Ja, jag gillar varmt väder. Men märkt genom åren. Om det går över 25 grader. Så tycker även jag att det blir jobbigt. Orkar inte göra något, blir trött. Ända som gäller då enligt mig är att vara vid vatten. Strand eller berg. Därför att det blir det en helt annan luft. Man kan andas. Mer vind än hemma där det står i stort sett stil.  
 
Denna rubrik är från MinResaTumörMittLiv
 
 
 
corkystyle
2022-06-22 @ 22:02:20
URL: http://www.corkystyle.se

Härligt att du tog i på träningen. Här regnade det också på förmiddagen men nu är det fint väder. Skönt att lyssna på ljudbok när du sitter på bussen, det brukar jag också göra. När jag antingen åker hem från radion eller till radion. Bra att du hittat ett bra serum.

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-06-23 @ 00:01:27
URL: http://www.saramadeleine.se

Jag har nog inte ätit fisk från sjö sedan jag var liten men förstår att du gillar det, smaken är ju speciell.

Härligt med träningen.

Svar: Okej. Mm smaken är speciell. Jepp
Jessica Friman

Annie
2022-06-23 @ 21:26:13
URL: http://www.byanniess.blogg.se

Härligt med träningen! Så duktig du är<3
När jag var yngre älskade jag all slags värme, men numera kan jag tycka att det är jobbigt om det blir föör varmt ..:)Håller med, över 25 kan bli för varrmt.

Glad midsommar till dig<3

Svar: Jepp. Tack ☺️😘. Håller med. Kanske för att man har blivit äldre 😊

Ta hand om dig❤️
Jessica Friman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0