Lördag: Mini semester

Hejsan fina läsare! 👋
 
Varning! Långt inlägg! 
 
Förr söndagen åkte jag ner i taxi till Mariestad. Det var en tjej som körde & jag har åkt med henne förut. Jag fick en letion i kristendomen & gud 😊. 
Kom ner till Mariestad & mamma. Vi käka lunch. Sen ner till stranden. Jag fick fågel skit på ryggen 😅 första gången i mitt liv tro jag.  Hängde på stranden en stund. Jag doppa fötterna. Det var kallt. 
På kvällen käka jag & mamma i hamnen. Sen hem till syrran Jenny en sväng & gav henne en blomma 🌺.
Hem till mamma & greja. Jag var helt slut & varmt var det. Jag la mig på bäddsoffan tidigt. 
 
Husvagns semester kusten:
 
På måndagen upp tidigt, 07. Duscha, käka frukost. Fixa liten. Sen åkte vi till syrran Virre. Vi  saker i husvagnen & sen kroka på. Färden börja mot Västkusen - Varberg. Färden var varm och lång 🥵. Ingen ac. Minnena kom tillbaka från när jag var barn & åkte på husvagnsemester 🙂. Vi gjorde ett stopp för att handla mat & lunch. 
Väl framme så ställde vi upp husvagnen. Sen köpte vi glass & åt. Efter det fick vi ny energi & vi satte upp tältet. Jag slog ner pinnarna. Käka middag. Sen spela spel. Det gjorde vi dem flesta kvällarna 🎴🎲 😊.
 
På kvällen kom hem Regn & åska. Men mest blixtrar som lysste upp 💦⚡.
 
 
 
Tisdagen: 
 
Så låg vi & drog oss till ca 09. Alla tror jag behövde det efter en dag i varm bil. Mysigt att äta frukost tillsammans. Jag & mamma var själva under stora delen av dagen. För Virre ville in till stan. Det ville inte vi. Hon tog med sig barnen, Algot & Elvira in till stan. Jag & mamma tog en promenad. Efter den så käka vi lunch. Sen gick vi till stranden nr 1. Hängde där hela eftermiddagen. 
På kvällen käka vi grillat med Virre & barnen. 
 
 
 
 
Onsdag: 
 
Då gick vi upp halv 8. Käka mysig frukost. Sen lämna vi campingen & åkte till Träslövsläge & hamnen. Där köpte vi räkor & åt glass. Jag tog mjuk glass i deras egengjorda strut rån. Det var gott! 🍦😋👌
Vet inte vad det är. Men finns det mjukglas så äter jag det. Inte kul glass. Är det fler än jag som är sånna??
Vi kom tillbaka till campingen. Käka lunch. Sen behav vi oss till strand nr 2 som låg bredvid infarten till campingen. Där var jag i vattnet 2 gånger. Var väldigt skönt där. 
Vi gick sen upp till vagnen. Jag gick & tog en skön, välbehövlig dusch. På kvällen käka vi räkor 🦐 som vi hade köpt tidigare på dagen. 
 
 
 
Torsdag:
 
Vi gick upp halv 8 då med. Rev ner tält & packa ihop. Sen åkte vi inåt land. Till Ullared. Där ställde vi upp husvagnen. Jag följde med barnen & titta efter lekpark i Rullstolen som jag hade med mig. Mamma & Virre plocka upp oss. Sen åkte vi till G´kås. 
Där köpte jag lite bas kläder som linnen, mjukisbyxor. Som jag har velat ha. Sen hitta jag en väska med. 
Träffa även min fina vän Anna-Lena som jobbar där. Hon var min dagis assisten när jag gick på dagis. Hon är ifrån Mariestad. Men hitta sin man där nere. Har idag två barn. Vi brevväxla i många år! Sen kom facebook. Vi hörs inte ofta. Men när vi väl ses så är det som vi hörs ofta. Känner mig så trygg med henne. Hon betyder mycket för mig 💕😊. 
På kvällen så grilla vi lax. 
 
 
 
Fredag: 
 
Då gick vi upp 07.20. Fixa oss. Packa ihop grejer. Sen styrde färden mot Mariestad. Vi gjorde ett stopp för luch & toa. 
Jag beundrar barnen. Att dem inte klaga på varken värmen eller att det var långt 💕😊.
Vi kom hem till Mariestad & hem till Virre. Där lasta vi in mitt & mammas grejer i hennes bil. Sen åkte vi hem till mamma. 
Vi satt ute & chilla. Vänta på min taxi. Jag var såå trött. Taxin kom. Färden hem till mig gick bra 👍. Jag kom hem till Kent. Packa upp. Sen käka middag. 
Slumra till i soffan. 
 
Dagen idag kommer jag berätta för er i morgon. Därför att detta inlägget blev långt 🙂. 
 
Kent spelar något bil spel. Jag tycker att det är mindre kul att se på det. Så jag skrev detta inlägg istället till er fina läsare. 
Snart ska vi äta kex & ost. I kväll ställs ingen klocka tills i morgon. Ska bli såå skönt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv
2022-07-03 @ 07:39:51
URL: http://www.saramadeleine.se

Men så trevligt du haft det. Kul med både resan, och husvagn samt GKås. Du verkar ju gjort en del fynd. Själv har jag aldrig varit på Gkås men förstått att många gillar att gå runt där.
Mindre kul med fågelskit på sig, sånt blir man inte glad av. Har dock hört att det enligt skrock ska betyda tur ;(

Svar: Jo, det var en trevlig resa. Saknar den nu. Då man är ute på helt annat sätt när man bor i husvagn. Jo, jag är nöjd med mina fynd på G´kås. Okej. Nej, jag blev inte glad av fågelskit på mig. Tur att få fågelskit på sig?! hehe
Jessica Friman

Amanda
2022-07-03 @ 08:55:42
URL: http://amandamlamflld.se

Men vilken härlig resa du har varit på jag älskar att sova i husvagn när det regnar härligt att ni han med en sväng på gks med där var dom mycket roligt♥️

corkystyle
2022-07-03 @ 11:28:11
URL: http://www.corkystyle.se

Härlig minisemester du har haft. Ja det har varit så varmt. Jag själv har ätit mjukglass förut men har inte gjort det på ett tag då jag är laktoskänslig. Hoppas du får en bra söndag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0